Brez filtrov! Pogum za pogled na lastno nepopolnost
Povzetek
Komentar k evangeliju z dne 21. maja 2023
Gospodovo vnebohod – leto A
Apostolska dela 1,1-11 Ps 46 Ef 1,17-23 Mt 28,16-20
Imenovali so ga lev in imenovali so ga jagnje:
sveti Avguštin,Govor263, 2
lev zaradi svoje moči, jagnje zaradi svoje nedolžnosti;
lev, ker je nepremagljiv, jagnje, ker je krotek

Bolezen popolnosti
È sempre più diffuso tra i giovani, e non solo, l’ossessione per la propria immagine, che si traduce in un’illusoria ricerca della perfezione.
Le persone che hanno una certa fragilità nella propria auto-percezione, perché si vedono inadeguati, brutti, difettosi, possono soffrire di quella che viene chiamata dismorfofobia: una percezione alterata di sé in senso negativo.
Posledica je bolestno iskanje neobstoječe popolnosti: mnogi postanejo tekmovalni, živijo s soočenjem, doživljajo frustracije, včasih pridejo do depresije. Kompulzivna in nenehna uporaba filtrov za objavljanje lastnih slik na družbenih omrežjih verjetno kaže na resne težave pri sprejemanju lastne podobe.
Tudi če nimamo tega odnosa do družbenih medijev, se lahko dismorfofobija kaže na številne druge načine. V manj pomembnih oblikah lahko tudi nas skrbi, da želimo pokazati popolno podobo samih sebe, ne nujno na estetski ravni, ampak morda v naših veščinah, v našem načinu življenja, v naši sposobnosti obvladovanja situacij.
Vsi smo nepopolni
Le letture di questa domenica possono essere al contrario un invito a riconoscere il nostro valore e le nostre potenzialità anche quando non siamo perfetti, quando ci rendiamo conto che abbiamo dei limiti e che possiamo ancora crescere su alcuni aspetti.
Oboje v besediluApostolska delada v verzih naEvangelij po Matejupravzaprav nam je dana podoba Bog ki nam zaupa takšne kot smo, tudi z našimi nepopolnostmi.
Majhno
Prva slika nepopolnosti je upodobljena iz besedilaEvangelij po Mateju con un numero: i discepoli sono undici, manca un pezzo, non c’è più quel numero simmetrico e così significativo per la vita di Israele che è il numero dodici.
La scena fotografa un gruppo che ha vissuto una defezione, un gruppo che ha fatto l’esperienza del proprio limite. Nonostante questo, i discepoli non usano un filtro per fingere di essere sempre dodici. No, qualcosa è avvenuto, modificando l’immagine della prima comunità.
Ni presenetljivo, da je besediloApostolska delabeleži poskus prilagajanja s strani učencev: pravzaprav vprašajo a Jezus se sia quello il tempo in cui ricostruirà il Regno di Israele.
Pravzaprav spoznajo, da ta številka enajst ni več primerna za njihove sanje o slavi, upajo na posredovanje Previdnosti, da popravijo, kar je šlo narobe.
Dvoumno in nedoločeno
La seconda immagine di imperfezione è resa dal Vangelo attraverso l’accostamento di due verbi che descrivono l’atteggiamento dei discepoli: prima si prostrano, poi dubitano (Mt 28,17).
Siamo noi, con i nostri cammini imperfetti. Ci prostriamo, un po’ perché siamo convinti, un po’ perché lo fanno gli altri, un po’ perché lo sentiamo.
A ko se priklonimo, že dvomimo. Ne zaupamo si, ne zaupamo Bog. V našem življenju so vedno poteze hinavščine, nikoli nismo dokončno dosledni sami sebi.
Prostor za Duha
Kljub tem očitnim potezam nepopolnosti je osupljivo to, da je Gospod tej majavi, nejeverni, nezaupljivi skupnosti vendarle zaupal nalogo oznanjevanja Kraljestva Bog.
L’imperfezione diventa il vuoto che lo Spirito santo riempie. Quando ci riteniamo perfetti, ci illudiamo di bastare a noi stessi, il nostro io pervade ogni spazio, non c’è posto per lo Spirito.
Ko se prepoznamo kot omejeni, neustrezni in nesposobni, se srce odpre, da sprejme moč, ki prihaja iz Bog. Pomembno je torej, da se izognete zakrivanju nepopolnosti s filtri resignacije ali, nasprotno, s hudim poskusom, da bi vse naredili sami. Z nepopolnostjo se soočimo tako, da se pustimo napolniti Duhu.
Pustite se spremljati
Če bi bili popolni in samozadostni, nam ne bi bilo treba spremljati Jezus. Z nami Gospod ne bi imel nič. In namesto tega je ravno naša neustreznost tista, zaradi katere izgovarjamo a Jezus pomirjujoče besede: »Jaz sem z vami vse dni do konca sveta« (Mt 28,20). On je Emmanuel, tisti, ki nas nikoli ne zapusti, kot eden mama ki spremlja roka od sin, saj ve, da če odstrani tisto roka, The sin samo črčkal bi. Pravzaprav nam včasih celo dovoli, da delamo te črčkarije, morda ravno takrat, ko tvegamo, da mislimo, da ga ne potrebujemo.
Poslano
Ora i discepoli possono andare ad annunciare, perché sono diventati consapevoli della loro imperfezione. Andranno a raccontare come il Signore ha operato nelle loro vite storte e traballanti.
Ne razglašajo sebe in svojih zaslug ali sposobnosti, ampak pričajo o veličini Bog, che sarà tanto più evidente quanto più povere saranno state le loro vite.
Tega se je treba zavedati Cerkev: poslana z našimi mejami, za vedno zaupana Tistemu, ki hodi z nami!
Preberi notri
- Kako živite odnos s svojo nepopolnostjo?
- Čemu ste priča s svojim življenjem?
Z dovoljenjem © ♥ Oče Gaetano Piccolo SJ
