Legere tempus: 6 minuta

Narrationem recita de devotione Sanctissimi Cordis Iesu

I primi impulsi alla devozione del Sacro Cuore di Gesù provengono dalla mistica tedesca del tardo medioevo, in modo particolare da Matilda Magdeburgensis (1207-1282). Matilda de Hachenborn (1241-1299). Gertrudis Helfta (ca. 1256-1302) ed Henricus Suso (1295-1366).

Attamen ingens devotionis flos occurrit saeculo decimo septimo, primo Ioannes Eudes (1601-1680), deinde post visionum seriem S. Margaritae Mariae Alacoque in Paray-le-Monial (F), nel corso delle quali Gesù le chiese il suo impegno per l’istituzione di una festa dedicata al Sacro Cuore.

Hae apparitiones inter annos 1673 et 1675 factae sunt;

  • Prima visio fiebat die 27 decembris 1673, in festo S. Ioannis Evangelistae. Apparuit illi Iesus et Margarita filtra"Omnes investitura in praesentia divina"; eam invitavit ut locum quem sanctus Ioannes in Cena tenuerat, dixit ei:« Divinum Cor meum tantopere flagrat erga homines amore ut, cum flammas flagrantis caritatis amplius in se continere non possit, eas diffundat. Magnum hoc consilium te elegi, ut per me omnia fiant"..
  • Secunda visio apparuit ei primo anno 1674, forte sexta feria; divinus Cordis in solio flammarum se manifestavit, sole clarius et perlucidum ut crystallum, corona spinea circumdatum, vulnera peccatis nostris inflicta et cruce superata.
  • Item anno 1674 tertia visio paruit, eciam hoc tempore feria sexta post festum Corporis Domini; Iesus se Sancto omni gloria flagrans praesentavit, cum quinque vulneribus suis fulgentibus ut solis, et ab illa sacra humanitate ubique flammas exivit, sed maxime ex pectore admirabili, qui instar fornacis erat et apertus, amabilem ac detegit. alme Cordis, fons flammarum verax.

Poi Gesù, lamentando l’ingratitudine degli uomini e la noncuranza rispetto ai suoi sforzi per far loro del bene, le chiese di supplire a questo. Gesù la sollecitò a fare la Comunione al primo venerdì di ogni mese e di prosternarsi con la faccia a terra dalle undici a mezzanotte, nella notte tra il giovedì e il venerdì.

Duae devotiones praecipuae sic indicantur: Communio prima feria VI cuiusque mensis et hora sancta adorationis.

  • Quarta mirabilis et decretoria revelatio facta est die 16 Iunii 1675 infra octavam Corporis Christi. Dicit ei dominus quod per irreverentiam fidelium et sacrilegia malorum sensit, addens:« Quod mihi magis adsensus est, corda sacrata mihi sunt Hoc faciunt »..

Gesù chiese ancora che il venerdì dopo l’ottava del Corpus Domini, fosse dedicato ad una festa particolare per onorare il suo Cuore e con Comunioni per riparare alle offese da lui ricevute. Inoltre indicò come esecutore della diffusione di questa devozione, il padre spirituale di Margherita, il gesuita Claude de la Colombiere (canonizzato il 31/05/1992), superiore della vicina Casa dei Gesuiti di Paray-le-Monial.

Un secolo dopo, nel 1765, la Santa Sede autorizzò l’episcopato polacco e l’arciconfraternita Roma del Sacro Cuore a celebrare questa Festa. Tuttavia solo nel 1856 il Beato Pp Pio IX (Giovanni Maria Mastai Ferretti, 1846-1878) stabilì il culto universale di questa Festa, estendendola a tutta la Chiesa cattolica.

Pius XII

Cento anni dopo, il 15 maggio 1956, il Venerabile Pio XII (Eugenio Pacelli, 1939-1958), nel promuovere il culto al Cuore di Gesù con l’enciclica « Haurietis aquas» ["Libenter hauries aquam e fontibus Salvatoris ».(Is 12, 3).,esortava i credenti ad aprirsi al mistero di Dio e del suo amore, lasciandosi da esso trasformare.

Certamente la devozione al Cuore di Gesù non è la celebrazione del culto di una parte anatomica del suo corpo; si tratta della devozione e del culto dello stesso Cristo Gesù e alla sua Persona, al suo essere il Figlio di Dio, il Redentore dell’uomo che con "Cor" infinitamente grande ha tanto amato i suoi da dare la vita per loro fino a morire in croce. Sulla croce quel cuore fu trafitto dalla lancia di un soldato e subito ne uscì sangue ed acqua, come ricordano i Santi Evangeli. L’oggetto, dunque, della nostra adorazione è il Figlio Unigenito del Padre, Gesù Salvatore e Redentore. Parlare del Cuore di Gesù è parlare dell’amore di Dio per gli uomini.

Benedictus XVI

Dominica I mensis Iunii anno MMVIII (Angelus, diei 1 iunii 2008) Benedictus XVI papa (Josephi Ratzinger, 2005-2013), sensum huius devotionis explicans, dixit: «dall’orizzonte infinito del suo amore, infatti, Dio ha voluto entrare nei limiti della storia e della condizione umana, ha preso un corpo e un cuore; così che noi possiamo contemplare e incontrare l’infinito nel finito, il Mistero invisibile e ineffabile nel Cuore umano di Gesù, il Nazareno».

XII Jesus ad devotos Sanctissimi Cordis Iesu

(Gesù a S. Margherita Maria Alacoque)

  1. omnes gratias pro republica necessaria dabo.
  2. Dabo pax in familiis suis.
  3. in omnibus doloribus suis consolabor eos.
  4. Salvus ero in vita eorum, praesertim cum moriuntur.
  5. Omnia opera eorum effundam benedictionem.
  6. Peccatores in Corde meo fontem et infinitum misericordiae invenient.
  7. Animi calefacti ferventes erunt.
  8. Animae ferventes ad magnam perfectionem ascendent.
  9. Benedicam domos ubi imago mea Sacrae Cordis exhibebitur et honorabitur.
  10. Donum dabo sacerdotibus tangendi durissima corda.
  11. Homines qui hanc devotionem expandunt, nomen suum in meo habebunt Cordisubi nunquam deleri.
  12. Promitto in excessu misericordiae Cordis mei, amorem omnipotentem meum omnibus daturum esse gratiam ultimae poenitentiae, gratiam finalis poenitentiae, qui prima sexta eiusdem mensis communionem per novem continuos menses recipiunt. Non morientur in opprobrio meo, neque sine Sacramentis susceptis, et cor meum in illa extrema hora refugium tutum erit.
Sacratissimo Cuore di Gesù
Sacro Cuore di Gesù

Source: Gospeloftheday.org


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