Čas branja: 6 minut

Mislil sem, da tega ne morem! Soočite se s strahovi

Komentar evangelija z dne 13. avgusta 2023

Devetnajsta nedelja TO letnik A

1 Kraljev 19,9.11-13 Ps 84 Rim 9,1-5 Mt 14,22-33

Tisti, ki mornarjem daje možnost prihoda v pristanišče,
bo morda zapustil lastno Cerkev, ne da bi jo pripeljal do miru?

Svetega Avguština,Govor75,3.4
pensavo di non farcela
Mislil sem, da tega ne morem! 3

Strah, da ne bo uspelo

Ko gremo skozi obdobja tesnobe, se lahko zgodi, da sanjamo o potopu. Je notranja podoba, ki dobro izraža, kaj čutimo, ko se nam zdi, da ne zmoremo, morda zato, ker smo se znašli v težkih ali zapletenih situacijah ali ker se moramo soočiti z ovirami in stiskami, ki se nam zdijo nepremostljive.

Ob soočenju s temi strahovi se lahko zapremo vase, kot da bi vstopili v temno jamo, ki nas vedno bolj potiska proti dnu in iz katere je nato težko priti ven. Včasih nas celo lahko prisili, da se osredotočimo samo na svoje meje, vidimo se kot nesposobne in krhke, ne da bi prepoznali tiste vire, ki bi nas, nasprotno, lahko obdržali in nam pomagali nadaljevati.

V nedeljskih berilih pa je razvidno, kako nas ob teh napornih in negotovih situacijah Bog želi spremljati pri soočanju z njimi in nas prosi, naj izstopimo iz jam, v katere smo se zatekli, in poskušamo hoditi tudi skozi dogodke, ki se nam zdijo nevarni in zahrbtni.

Enostavno navdušenje

A volte siamo presi da grandi slanci, dall’entusiasmo che ci porta, magari con una certa imprudenza, ad affrontare in modo impetuoso le situazioni di ingiustizia e gli avversari arroganti o ci buttiamo nelle difficoltà senza valutare adeguatamente i rischi e i pericoli.

Elia per esempio ha appena vissuto un momento di grande successo nella predicazione, ha affrontato e vinto i profeti di Baal, li ha prima ridicolizzati e poi scannati.

Zdaj pa plačuje posledice, med drugim tudi predvidljive: kraljica Jezabela, ki je ščitila in sponzorirala tiste preroke, ki so zavajali ljudstvo, je obljubila, da bo Eliju prihranila enako usodo kot ti preroki.

Boj in izčrpanost

La lotta con i potenti, con quelli che abusano del loro potere in tanti modi, la battaglia contro chi diffonde menzogne e cerca di insinuare un’idea falsa di Dio, è una lotta che accompagna ogni tempo, sebbene sia sempre più difficile trovare profeti disposti a spendersi in questo scontro.

Navsezadnje Baalovi preroki dobro predstavljajo vse tiste idole, ki jim žrtvujemo svoja življenja, ne da bi dobili karkoli: podobo, uspeh, denar, hedonistično in samoreferenčno zadovoljstvo.

Elijah je prestrašen in utrujen, saj se mu zdi, da se ta boj nikoli ne konča, celo zdi se, da je vedno na isti točki, zlo ga preganja in mu ne da oddiha. Zato pobegne in vstopi v jamo, ki dobro izraža podobo temne notranjosti, skoraj grobnice, v katero včasih vstopimo, da nas ne najdejo. In potem je Bog tisti, ki nas pride iskat in se pusti najti.

Začeti znova

Elia è chiamato a uscire da quella caverna per riconoscere la presenza di Dio.

Non è solo, non è stato abbandonato. Elia cerca inizialmente Dio dove lo ha sempre trovato: nel vento, nel terremoto e nel fuoco, in quelle cioè che erano state da sempre le manifestazioni tradizionali di Dio. Eppure, Dio non era lì.

Elija mora iskati Boga v neznanem, tam, kjer ga ne bi pričakoval, v nečem skrivnostnem in nedoločljivem, kot tihi glas. Dobro moramo poslušati in pozorno razločevati, zlasti v zapletenih in zahtevnih življenjskih situacijah.

Pedagogika

Anche i discepoli del Vangelo di Matteo hanno vissuto un momento di facile entusiasmo, hanno sperimentato la potenza di Dio, il successo, l’approvazione della folla che ha mangiato proprio quando sembrava non esserci speranza.

Ora però il Signore costruisce per loro una pedagogia per aiutarli a prendere consapevolezza di quanto abbia inciso in loro l’incontro con Dio. Gesù li costringe a partire da soli. Ci sono infatti momenti nei quali il Signore ci lascia con le nostre forze nel viaggio della vita. I discepoli devono attraversare il lago, il che significa andare comunque incontro al pericolo di morire sopraffatti dall’acqua.

Toda tudi tu se, prevzeti od navdušenja, ne zavedajo nevarnosti, ki jim grozi, in se z njo soočajo naivno. Noč postane zahrbtna, valovi jezera se začnejo dvigovati, veter postane nasproten. Strah prevzame srca učencev in ne spomnijo se več, kaj je Jezus pravkar storil pred njimi.

Solo alla fine della notte, dopo averli lasciati quindi per diverso tempo da soli ad affrontare la paura di morire, Gesù va loro incontro camminando sulle acque. Egli è infatti colui che ha vinto la morte. Ma quando abbiamo paura non riusciamo a riconoscere la sua presenza: i discepoli credono che sia un fantasma, una presenza cioè insignificante e irreale, incapace di agire concretamente nella realtà.

Tako včasih čutimo Boga v težkih trenutkih svojega življenja.

Poskusi

Gesù ci propone invece di sperimentare come possiamo affrontare, con lui, le nostre paure. Pietro, a nome della comunità accetta di provare a camminare sulle acque per avere la certezza che Dio è veramente presente in quella notte.

In res, ko Peter da nogo iz čolna, vidi, da zmore: s tem, ko gre Jezusu naproti, torej obdrži svoj pogled na njem, mu uspe premagati strah pred smrtjo, a na neki točki se strah vrne. , se obrne stran, pogled pade nazaj na svoje meje. In tako se začne pogrezati.

Kričite in hvalite

Ko pade, pa doživi temeljno izkušnjo za pot vsakega učenca: spozna, da ne gre nikamor sam, ne more premagati strahu pred smrtjo, a prav v tistem trenutku začuti, da ga roka grabi. njega in ga potegnil iz vode smrti. Bog ne pusti, da se utopimo, on sliši naš jok in nas reši!

In questo testo del Vangelo troviamo due invocazioni che erano probabilmente delle formule liturgiche utilizzate dalla prima comunità cristiana.

Na eni strani priklic v strahu in nevarnosti: «Gospod, reši me!»; na drugi pa začudenje nad močno prisotnostjo Boga v našem življenju: «Ti si res Božji Sin!».

Naše duhovno potovanje je vse tukaj, neprekinjeno potovanje med tema dvema izkušnjama, še naprej padamo in vpijemo, vendar ponovno doživljamo, da nas Gospod sliši in potegne iz situacije smrti.

Preberi notri

  • Ali se lahko v razočaranju in strahu spomnite svoje izkušnje z Bogom?
  • Kje pričakujete, da boste našli Boga, kje ga iščete?

Z dovoljenjem © ♥ Oče Gaetano Piccolo SJ

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