Lege et audi Verbum 10 Maii 2023
Summary
feria quinta hebdomadis Paschae
Lectio prima
Ordinatum est ut ascenderent Ierosolymam ad Apostolos et presbyteros de hac re.
Ex Actibus Apostolorum
Acts 15:1-6
In diebus illis quidam, qui venerant a Iudaea, docebant fratres suos: « Nisi circumcidamini secundum morem Moysi, non potestis salvari ».
Paulo autem et Barnabas discordantibus et dissuadente contra eos, ordinatum est ut Paulus et Barnabas et alii eorum ascenderent Jerosolymam ad Apostolos et presbyteros super negotio. Illis igitur necessariis instructum Ecclesiatransgressus Phoenicen et Samariam narrans conversionem gen- tium et magnum gaudium in omnibus fratribus excitans.
Tunc Jerosolymam venientes, suscepti sunt a Domino EcclesiaApostoli et seniores nuntiaverunt quanta? Deus aveva compiuto per mezzo loro.
Sed quidam deorum sectae surrexerunt Pharisaeorumqui fideles facti erant dicentes: « Oportet eos circumcidi et legem Moysi servare ».
Conveneruntque Apostoli et seniores videre de verbo hoc.
Verbum of Deus.
Psalmus responsorius
Lectio Ps 121 (122).
R. Cum gaudio ad domum Domini ibimus.
Quid mihi cum laetitia?
«Ibimus ad domum Domini!».
Pedes iam firmi
ad portas tuas, Jerusalem. R.
Ierusalem aedificatur
sicut civitas unita et compacta.
Ibi tribus ascendunt;
tribus Domini. R.
Sedes iudicii;
sedilia domus David.
Petere pacem pro lerusalem;
qui te amant, incolumem vivant. R.
Acclamatio evangelii
Alleluja, alleluja.
Manete in me, et ego in vobis, dicit Dominus;
qui manet in me, multum fructum affert. (Io 15,4a.5b).
Allelúja.
Evangelium'
Qui manet in me, et ego in eo, fert fructum multum.

Lectio sancti Evangelii secundum Ioannem
Io 15, 1-8
In illo tempore dixit Jesus ad discipulos suos;
"Ego sum vitis vera, et tu; Pater meus est agricola. Omnem, qui non facit fructum in me, secat illum, et omnem qui fert fructum, putat eum ut fructum plus afferat. Iam vos mundi estis propter sermonem quem locutus sum vobis.
Rimanete in me e io in voi. Come il tralcio non può portare frutto da se stesso se non rimane nella vite, così neanche voi se non rimanete in me. Io sono la vite, voi i tralci. Chi rimane in me, e io in lui, porta molto frutto, perché senza di me non potete far nulla.
Qui non manet in me, foras mittetur sicut palmes et arescet; tum colligent, in ignem mittent et incendunt.
Si manseritis in me, et verba mea in vobis manserint, quod voletis, et fiet vobis. In hoc glorificatus est Pater mea, ut fructum multum afferatis et mei discipuli fiatis ».
Verbum Domini.
Beatus Columba Marmion (1858-1923)
abbas
Spiritus desertionis
« Sine me nihil potestis facere » (Io 15, 5).
La nostra santità è di ordine essenzialmente soprannaturale. Tutti gli sforzi uniti della natura non possono produrre un atto soprannaturale, un atto che sia in qualche modo proporzionato al nostro fine, che è la visione beatificante dell’adorabile Trinità. (…)
Sed Deusomnia sua opera infinita sapientia exsequitur, quae nobis in gratia largitur media ad Eius divina in nobis consilia cognoscenda. Sine gratia Deus – siamo incapaci di fare alcunché per arrivare al fine soprannaturale; S. Paolo ci dice che senza di lei non possiamo avere un buon pensiero che ci sia contato come degno dell’eterna beatitudine (cfr 2Co, 3,5).
Est echo verbi Dei Christus: « Sine me nihil potestis facere » (Io 15, 5), summum finem attingere non potestis; vos non potestis delirare. Jesus Christus ipse de hac veritate dixit: dixit nobis se esse vitem et nos palmites; ut fructum afferat, gratia ei uniti esse debemus, ut, lympha supernaturali ab eo accepta, possit efficere. Pater frutti graditi.
Ex quo vides animam necessariam non esse a se avertendam Deus, fonte della grazia senza la quale non possiamo nulla. Piuttosto, noi dobbiamo donarci senza riserve a lui, poiché “con questa grazia possiamo tutto” (…).
Nullum rectum opus, quamvis vulgare vel ordinarium, quod, inspirante gratia, conferre non possit ad hanc summam exaltationem, quae est visio beatifica, pervenire; quia 'omnia ad bonum amantium conferunt' Deusqui secundum propositum vocati sunt (Rom. 8, 28).
VERBA SANCTI PATRIS
Si quis intime unitus est JesusSpiritus Sancti donis fruitur, quae — uti docet sanctus Paulus — sunt «Amaregaudium, pax, magnanimitas, benignitas, bonitas, fides, mansuetudo, continentia.Gal5.22).
Haec sunt dona quae nobis accedunt si cohaeremus Jesus; e di conseguenza una persona che è così unita a Lui fa tanto bene al prossimo e alla società, è una persona cristiana.
Ex his enim affectibus cognoscitur an verum sit Christian, come dai frutti si riconosce l’albero.
Fructus huius intimae unionis cum Jesus sono meravigliosi: tutta la nostra persona viene trasformata dalla grazia dello Spirito: anima, intelligenza, volontà, affetti, e anche il corpo, perché noi siamo unità di spirito e corpo.
Recipimus novam rationem essendi, vita ipsius Christus noster fit: possumus cogitare sicut Eum, viriliter agere, mundum videre et res oculis Dei Jesus.
Quapropter fratres ac sorores amare possumus, incipiens a pauperioribus et gravissimis, sicut fecit, eosque ex corde amamus et sic fructus bonitatis, caritatis et pacis in mundum afferamus. (Regina caeli, 3 Maii 2015)
