General Audience of 12 October 2022 with the Holy Father Francis
Catechesis on discernment. 5.The elements of discernment. The desire
Dear brothers and sisters, good morning!
In queste catechesis stiamo passando in rassegna gli elementi del discernimento. Dopo la preghiera e la conoscenza di sé, cioè pregare e conoscere se stesso, oggi vorrei parlare di un altro “ingrediente” per così dire indispensabile: oggi vorrei parlare del desire.
In fact, discernment is a form of research, and research always arises from something we lack but which we somehow know, we have a nose for.
Di che genere è questa conoscenza? I maestri spirituali la indicano con il termine “desiderio”, che, alla radice, è una nostalgia di pienezza che non trova mai pieno esaudimento, ed è il segno della presenza di God in noi. Il desiderio non è la voglia del momento, no.
The Italian word comes from a very beautiful Latin term, this is curious:de-sidus, literally "the lack of the star", desire is one Read more…

The Lord has a great desire for us: to make us sharers in his fullness of life. In dialogue with him, we learn to understand what we really want from our lives. #Discernment #General Audience
Pope Francis via Twitter
source © Dicastery for Communication