Read the story of Blessed Maria Celeste Crostarosa
Summary

Biography
The preparation
Celeste nasce a Napoli il 31 ottobre 1696 e viene battezzata con i nomi di Giulia, Marcella, Santa.
The father, Joseph he is a doctor of law; there mother si chiama Battistina Caldari. Giulia è la decima di dodici brothers (di essi due saranno religiosi e due monache, oltre lei).
At the age of six, Giulia began a spiritual experience of an accentuatedly Christocentric mystical type, which remained substantially homogeneous and deepened more and more throughout the course of her life. life.
Although initially developing within the spirituality of the time, Celeste's experience gradually took on its own and original characteristics.
Si confida per la prima volta ad un padre domenicano, il quale l’indirizza verso la meditazione discorsiva che Celeste non riesce a fare perché entra subito in un tipo di orazione mistica.
Si confessa poi da un “sacerdote giovane” che sembra comprenderla, ma che Celeste presto abbandona. Non si fida del parroco del luogo, a cui non rivela la propria esperienza spirituale.
Incontra infine Don Bartolomeo Cacace, sacerdote dotto, pio e stimato a Napoli; si confida con lui e ne riceve un aiuto saggio, che consiste nel seguirla e rassicurarla nella sua esperienza, senza intervenire in modo propositivo od autoritario.
Fino all’ingresso nel conservatorio di Marigliano, Celeste, dunque, non sembra avere una direzione spirituale che la influenzi notevolmente nel suo path interiore; ella lo porta avanti praticamente da sola, con indipendenza e sicurezza: “io sono la tua guida”, le dice Jesus. Celeste will always be a woman of greatness freedom ed autonomy, guidata dalla propria coscienza.
On 21 November 1718 Celeste wore the Carmelite habit in Marigliano, near Nola; with her he enters her monastery sister maggiore, Ursola, e nel 1820 la raggiungerà un’altra sorella, Giovanna. Celeste viene ben accolta dalla community. Si dimostra zelante ed osservante della regola e, ancora novizia, viene nominata portinaia e rotara; in seguito sarà eletta maestra delle novizie (maggio 1729). Emette i voti nel novembre del 1719 col name di suor Candida del Heaven.
In 1723 the community of Marigliano, due to external difficulties, was forced to dissolve. Celeste returns in family per breve tempo.
In the monastery of Marigliano Celeste he found a rule and a spirituality that harmonized well with his previous spiritual experience. Carmel is strongly Christocentric and contemplative prayer is the driving force of community life.
Possiamo dunque pensare che Celeste ebbe modo di maturare la sua visione spirituale, alla light di S. Teresa.
Maturation
At the invitation and advice of Don Tommaso Falcoia, whom she met in Marigliano, in January 1724, Celeste wore the habit of the Visitation in the Monastery of the SS. Concezione di Scala, near Salerno. Falcoia and his brother Maurizio Filangieri had reformed this monastery by inducing the Visitandine Rules in 1720.
At Scala Celeste she began to compose the Trattenimenti, in May-June 1724. She then felt inspired to write a new Rule which, after some perplexities and difficulties, was accepted both by the community of Scala and by Falcoia, with the favorable opinion of Alfonso dei Liguori and with the consent of the local Bishop.
Il 13 maggio del 1731, giorno di Pentecoste, si dà beginning ad un nuovo istituto, intitolato al SS. Salvatore.
Poco dopo sorge una seria incomprensione tra la Crostarosa e Mons. Falcoia (che ora è Vescovo di Castellammare di Stabia). Questi ha elaborato liberamente le Regole scritte da Celeste, pensando i migliorarle e di renderle più “ortodosse” e teologicamente fondate.
Celeste sees, in the changes made, a distortion of her proposal and almost a betrayal of the will expressed by the Gentleman, che ella è convinta di aver recepito con chiarezza e truth. A questo si aggiungo le vicende dell’inizio di una congregazione missionaria maschile, che Alfonso e Falcoia si accingono a fondare; Celeste la sente legata alla propria ispirazione e al proprio progetto mentre altri (e lo stesso Alfonso) sono di avviso diverso.
Vi è poi l’intervento nella vicenda di un laico colto ed influente, Silvestro Tosquez, legato al progetto di Alfonso (ma specialmente a suor Celeste) che si trova in contrasto col Falcoia. In questa situazione, il consenso unanime delle suore di Scala intorno a Celeste (che aveva permesso il cambiamento delle Regole) viene meno e molte di esse mutano parere.
The path of the community becomes so tense and heavy that at a certain point, on May 14, 1733, the chapter of the nuns is convened which places certain conditions on Celeste so that she can remain in the monastery. There are three conditions: that Celeste breaks relations with Tosquez; that you recognize the Rules revised by Falcoia as your own; that she does vote to be guided only by Falcoia. La Crostarosa, also recommended with brother gesuita, Giorgio, non si sente, in coscienza, di aderire a due delle condizioni propostole (farsi guidare da Falcoia e riconoscere come proprie le Regole) e viene espulsa da Scala il 25 maggio del 1733.
The two sisters follow her. The events of Scala involved strong personalities and different spiritual visions, in a time when the Church it was shaken by turmoil and tension. At this moment Celeste suffers the strongest test of her life: she sees the implementation of a project to which she has dedicated her existence vanish; and she is led to doubt the very truth of her internal experiences; she feels abandoned by God and the people closest to her. She remains alone and experiences five years of labor and great spiritual aridity.
The years of trial
Dopo una breve sosta ad Amalfi, Celeste e le due sorelle, nel giugno del 1733, approdano al conservatorio della SS. Annunziata in Pareti, presso Salerno.
Pensano di fermarsi tre mesi, per un periodo di distensione, ma il Vescovo del luogo e le autorità chiedono loro di impegnarsi per la riforma di una comunità religiosa. Celeste si ferma per circa due anni e porta a compimento ciò che le viene chiesto. Qui Celeste trova in Bernardino Sommandico, rettore del Seminario, un direttore spirituale che la comprende e la guida nello stile del Cacace.
Always with the idea of realizing her "Work", Crostarosa accepted the invitation of the Duke of Roccapiemonte (near Salerno) for the foundation of a conservatory and moved to that location, which is under the jurisdiction of Cava dei Tirreni, in November 1735.
Il 29 giugno del 1737 Celeste ha un suo momento di intensa esperienza spirituale, in cui sente fortemente la presenza di Christ nella sua vita, viene rasserenata e riequilibrata interiormente, riacquista la pace. A questa ripresa di vigore e di hope However, one accompanies it crisis nei rapporti con l’abate Apuzzo di Cava: Celeste e le sorelle debbono subire un interrogatorio, condotto dallo stesso Abate, nell’ambito di una indagine sul Tosquez, promossa dal Vescovo di Scala.
The interrogation is not formally negative for Celeste, but her relationship with the environment deteriorates and she decides to accept the invitation of a foundation to Shape and places itself in travel towards this city in March 1738.
The five years that Celeste spends between leaving Scala and arriving in Foggia are experienced by her as a terrible "dark night". She is unable to understand the logic of the events and the abandonment, even the persecution, by those who were closest to her and were friends. Vive una aridità interiore che le fa dubitare della verità e della bontà di tutta la propria esperienza precedente: è come se tutto fosse crollato, dentro e fuori di lei precipitandola in un abisso.
Nonostante la situazione angosciosa, Celeste continua ad essere fedele a Dio, come religiosa al service della Chiesa, senza mai fermarsi né arrendersi, sempre tesa alla fondazione dell”’Opera”. Soltanto nel giugno del 1737 capirà, per una particolare illuminazione, quanto necessaria era per lei questa terribile purificazione.
The realization
The invitation to go to Foggia was addressed to Celeste by a canon of the Collegiate Church, Don Giuseppe Tortora. Foggia is a shopping center and agricultural expansion and one feels the usefulness of a conservatory in which the girls of the commercial bourgeoisie are educated: this is what Celeste intended to do when she arrived in the city on 6 March 1738.
After some initial difficulties, on 4 October 1739 Celeste and her sister M. Illuminata took possession of a home in which they can establish full observance of the Rule. In March 1742 the first dressing of five choristers and three lay people took place.
The Foggia environment welcomes Celeste and her foundation. Here he can carry out his "Work", perfecting and completing his own spiritual reflection and the doctrine linked to it. There is no shortage of tribulations; However, it seems that from 1743-44 the community led a quiet and constructive life.
At that time it must have had around fifteen members.
In Foggia Celeste he completed the entertainments and degrees of prayer, perfected the Rules and wrote the Autobiography, the Spiritual Garden and some minor things. From Foggia Celeste does not attempt other foundations: in the community of the SS. Savior she seems to see the realization of the task entrusted to her by God. Others will spread the Order in the world starting from Scala; both the person and the doctrine of Celeste will remain hidden.
Sister Mary Celeste passed away in Foggia, in her monastery in the center of the city, on the 14th September 1755, at the age of 59, venerated by all as "the Holy Prioress".
Biography by Teodoro Sannella
Chronological table edited by Vittorio Longo
source https://www.monasterocrostarosa.it/